niedziela, 22 czerwca 2014

TO NIE SZKODZI A MOŻE POMÓC

No hej, jutro 23 czerwca Dzień ojca.
Święto dużo mniej znane niż Dzień mamy, ale trzeba o nim pamiętać. A wiec postanowiłem coś zrobić jak to ja musiało to być coś słodkiego.

A co to? Torcik w kształcie wąsów, co chyba jest w jakiś sposób znak męstwa :D Torcik ten upiekłem w małej tortownicy chyba 16 cm. Potem przeciąłem na 3 blaty i wyciąłem w kształcie coś jak znak Jing jang. I zrobiłem krem budyniowy o smaku kawowym.

Biszkopt 
Składniki:(na ten rozmiar)

  • 3 jajka
  • 1/3 szklanki mąki pszennej
  • 0,5/3 szklanki mąki kukurydzianej/ziemniaczanej ( w sumie mąki ma być 2/3 szklanki)
  • 1/3 szklanki cukru
Przygotowanie:
Rozdzielamy białko od żółtka i ubijamy z cukrem potem dodajemy żółtko i mąkę i delikatnie mieszamy łyżką.
Pieczemy w 180 stopniach przez 20-25 min.

Krem budyniowy
Składniki:
  • 1,5 budynia waniliowego
  • 200 gram masła
  • 2-3 łyżki cukru
Przygotowanie:
Robimy budyń w 2/3 litra mleka studzimy i miksujemy z masłem na puszysta i jednolita masę (budyń i mało w tej samej temperaturze)

1 komentarz:

  1. Faktycznie jutro dzień Ojca :) Zapomniałam . Pozdrawiam i zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń