środa, 27 sierpnia 2014

Bezy z czekoladą i soczkiem jabłkowym

Cześć.
Dzisiaj przychodzę do was z kolejnym przepisem. A będą to bezy, jak już kiedyś wspominałem jeden z moich ulubionych deserów. Tym razem w towarzystwie czekolady i syropu jabłkowego.

Bezy z czekoladą i sokiem jabłkowym


Składniki:
  • 4 białka
  • 250 gram cukru
  • 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka octu
  • 50-80 gram czekolady (ja użyłem gorzkiej) 
  • 150 ml soku jabłkowego (ja miałem świeżo wyciśnięty) 

Przygotowanie:

Na patelni redukujemy sok jabłkowy ja dodałem jeszcze barwnika zielonego :D Możecie tez dodać 1-2 łyżeczki mąki ziemniaczanej tak jak na kisiel (trochę wody i w niej rozrabiamy mąkę i dodajemy do gorącego soku) Kiedy nasz sos jest już gęsty odstawiamy do ostygnięcia. Następnie roztapiamy czekoladę i ją również studzimy. 

Teraz czas na białka, ubijamy je i dodajemy stopniowo cukier (sprawdzajcie aby nie dodać za dużo bo każdy ma inne jajka a przez to białka, więc sprawdzajcie tak aby cukier dokładnie się rozpuścił)
Następnie dodajemy mąkę i ocet, mieszamy dokładnie. 

Do białek dodajemy czekoladę i sos (ostudzone!) i mieszamy delikatnie aby powstały smugi. 
Pieczemy a raczej suszymy w 110 stopniach Celsjusza przez 30 min a następnie przez kolejne 50 min przy uchylonych drzwiczkach.

Smacznego tttorcik






1 komentarz:

  1. Mniam, mniam. Przepysznie wygląda, muszę poprosić mamę żeby mi coś takiego zrobiła :)

    OdpowiedzUsuń