czwartek, 9 października 2014

Ciasteczka owsiane z sezamem

Witajcie.
Dzisiaj kolejny szybki przepis na wyśmienite ciasteczka. Bardzo chrupiące idealne na przegryzkę do herbaty, kawy czy też jako coś słodkiego. Pierwsze przygotowałem te ciasteczka bez czekolady ale stwierdziłem że jak dla mnie są za mało słodkie, a czekolada dodała to coś :D


Ciasteczka owsiane z sezamem


Składniki:
  • 2 szklanki płatków owsianych
  • 1/2 szklanki sezamu
  • 1/2 szklanki brązowego cukru
  • 120 gram masła/margaryny
  • 1/2 szklanki mąki (ja dałem zwykłą pszenną ale jak ktoś che poeksperymentować to może użyć pełno ziarnistej) 
  • 1 jajko
  • 1 tabliczka mlecznej czekolady

Przygotowanie:

Płatki owsiane miksuje na taka grubszą mąkę, dodaje do nich sezam. Mieszam dokładnie, roztapiam masło, 
cukier mieszam z jajkiem dodaje do tego przestudzone masło i dosypuje mąkę dokładnie mieszam na jednolite ciasto. Teraz czas połączyć to z płatkami owsianymi. Powinna nam powstać dość zwarta i lepka masa. 

Czas na włączenie piekarnika na 180 stopni, blachy wykładamy papierem do pieczenia, i zwilżonymi dłońmi nabieramy małe porcje ciasta i rozpłaszczamy na papierze na cieniutkie kółeczka. (mi wyszło ok. 40 ciasteczek)

Pieczemy przez 15-20 min zależny od grubości i rozmiaru ciastek ale polecam pod koniec dać termoobieg aby nabrały kolorku.

Teraz topimy czekoladę i jak ciastka wystygną obracamy do góry nogami i smarujemy cienką warstwą (ja zanurzałem w czekoladzie a potem poprawiałem łyżeczką) 
Czekamy aż czekolada zastygnie albo jemy od razu.


Smacznego












3 komentarze: