piątek, 19 grudnia 2014

Ślimaki po francusku ze szpinakiem

Witajcie. Dzisiaj bardzo prosta, szybka i efektywna przekąska. Idealna dla niespodziewanych gości, albo jak potrzebujemy coś na szybko. Ja tak własnie miałem, kupiłem ciasto francuskie bo miałem zrobić sakiewki z serem pleśniowym. Jednak stwierdziłem że zaszaleje, a w zamrażarce miałem szpinak.
Szpinak + czosnek + ser pleśniowy = niebo w gębie. A na cieście francuskim jeszcze lepsze.



Ślimaki po francusku ze szpinakiem


Składniki: 
  • 1 opakowanie ciasta francuskiego (to wersja na szybko, oczywiście jak mamy czas to możemy przygotować ciasto samodzielnie)
  • 450 gram szpinaku
  • 2 ząbki czosnku (można pominąć)
  • 100 gram sera pleśniowego
  • sezam

Przygotowanie:
Szpinak rozmrażamy na patelni (jeżeli jest mrożony), w przypadku świeżego również go podsmażamy na niewielkiej ilości masła. Dodajemy czosnek, ser pleśniowy, mieszamy do częściowego rozpuszczenia sera. 

Ciasto rozwijamy i delikatnie wałkujemy, nadzienie szpinakowe rozsmarowywujemy na cieście. Następnie zwijamy w roladkę. Kroimy na paseczki. Tak powstałe "ślimaczki" wykładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Posypujemy je sezamem. 

Piekarnik rozgrzewamy do 220 stopni i pieczemy przez 15-18 min. Do czasu zrumienienia. 


Smacznego





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz